דחיית בקשת רשות להתגונן בהתנגדות לביצוע שטר

דוגמא לדחיית בקשת רשות להתגונן בהתנגדות לביצוע שטר.

האם קיימת אפשרות שהתנגדות לביצוע שטר תידחה מיידית כבר בשלב הדיון הראשון בבית המשפט?

מדובר בהחלטה לא שכיחה של בית המשפט, המקבלת את עמדת משרדנו לדחות בקשת רשות להתגונן של חייב אשר הגיש התנגדות לביצוע שטר.

משרדנו קיבל לטיפולו גביית שיקים על סך 215,000 ש"ח בהוצאה לפועל. המשרד פתח תיק הוצאה לפועל והחייב הגיש התנגדות בהוצאה לפועל בטענות שונות. בעקבות ההתנגדות נפתח תיק בבית המשפט ונקבע דיון במעמד הצדדים.

מטרת הדיון בבית המשפט להחליט האם לתת "רשות להתגונן" מפני התביעה השטרית שנפתחה כנגד החייב בהוצאה לפועל, או שמא יש לדחות את ההתנגדות, כאשר ברוב המוחץ של התיקים בית המשפט נותן רשות להתגונן על מנת שלא לחסום את דלתות בית המשפט בפני החייב.

מהלך הדיון בהתנגדות בבית המשפט ודחיית הבקשה לרשות להתגונן

במסגרת הדיון בהתנגדות לביצוע שטר משרדנו חקר את החייב על תצהירו. בחקירה עלו סתירות רבות למול גרסתו בתצהיר וכן חוסר קוהרנטיות בתשובותיו.

בסיכומיו ב"כ החייב טען כי יש לתת לחייב רשות להתגונן בטענת כשלון תמורה וטענות שטריות נוספות. עוד טען כי בשלב מקדמי זה יש לאפשר את יומו של החייב בפני בית המשפט על פי הגישה הליבראלית בנושא.

מנגד, משרדנו טען ונימק כי יש לדחות את ההתנגדות כבר בשלב זה ולא לאפשר רשות להתגונן, שכן התנגדותו של החייב אינה מפורטת דיה ואינה עונה על דרישת ה"פירוט" בניגוד לפסיקת בתי המשפט בנושא.

בו ביום, בהחלטה יוצאת דופן, בית המשפט נתן פסק דין מנומק המקבל את כל טענות משרדנו לדחיית הבקשת רשות להתגונן בהתנגדות, תוך חיובו של החייב בהוצאות משפט.

לקריאת פסק הדין הדוחה בקשת רשות להתגונן בהתנגדות בשלב מקדמי:

פסק דין

מעוניינים לגבות חוב? מסובכים בחובות? חייגו 077-2042380 אבי סלמן משרד עו"ד אזרחי משנת 2007. 

משרדנו מלווה חייבים בהליכי חדלות פירעון ופשיטות רגל וכן בהליכים משפטיים להתמודדות עם חובות בהוצאה לפועל וייצוג בהתנגדויות לביצוע שטר ורשות להתגונן. משרדנו מתמחה בעריכת הסדרי חוב והסדרי נושים לחייבים המתמודדים עם חובות ועם תיקי הוצאה לפועל.

כמו כן משרדנו פועל לגביית חובות ושיקים חוזרים, וכן להגשת תביעות כספיות בבתי המשפט.

בנוסף, המשרד מעניק שירותים בקשת רחבה של תחומי משפט אזרחיים ומסחריים. בכלל אלה עריכת חוזים, צוואות, עסקאות מקרקעין, ליווי עסקאות מסחריות וליטיגציה בבתי משפט.

נשמח לעמוד לרשותכם!

לחצו לשיחה בווואטסאפ
1
פנו בוואטסאפ
Scan the code
שלום רב, הגעת למשרד עו"ד אבי סלמן. נשמח לשוחח בוואטסאפ.
דילוג לתוכן