עורך דין חוזים

עורך דין חוזים והסכמים אבי סלמן משנת 2007. עריכת הסכמים וחוזים משפטיים בכל נושא ביסודיות ובמקצועיות ללא פשרות. מעל 16 שנות ניסיון!

צריכים הסכם או חוזה בכל תחום שהוא? חייגו 077-2042380. עורך דין מסחרי אבי סלמן בוגר תואר ראשון ותואר שני במשפטים.

המשמעות של חוזה היא למעשה כוונה של כל אחד מהצדדים לחוזה ליצור יחסים משפטיים מחייבים ביניהם. או במילים אחרות "רצון החלטי ומגובש של כל אחד מהצדדים להתקשר בעסקה הקונקרטית" (גבריאלה שלו).

חוק החוזים (חלק כלכלי), תשל"ג 1973 מגדיר כיצד כורתים חוזה ומסדיר את מערכת היחסים החוזית בין הצדדים. חוק החוזים (תרופות בשל הפרת חוזה), תשל"א 1970 מפרט מהן הפרות של חוזה ומהן הסנקציות או ההשלכות בעקבות הפרת חוזה.עורך דין חוזים

חוזים והסכמים – נחלת הכלל

הצורך בחוזים והסכמים ובעורכי דין לחוזים הוא נחלת הכלל. מערכת חוזית יש כמעט בכל תחומי החיים, אפילו ביחסי נישואין.

כל אדם זקוק לחוזה משפטי או הסכם כלשהו במהלך חייו. בתוך כך, עורך דין חוזים והסכמים מעניק שירותי עריכת חוזים לצורך קנייה והשכרה של דירות ונכסי מקרקעין למיניהם, הסכם ממון, הסכם גירושין, חוזי שירות, חוזה סוכנות, הקמת שותפות או חברה, הקמת עסק ועוד ועוד.

כמובן שהחוזה אמור לשקף את רצונות וכוונות שני הצדדים ואינו "חד צדדי". לעומת זאת, ישנם מסמכים כתובים שהם חד צדדים, כמו צוואה או מסמכים דקלרטיביים אחרים.

הצוואה נערכת על ידי המצווה ומופנית כלפי כולי עלמא. אמנם צוואה אינה חוזה, אולם כשמנסחים צוואה יש להקפיד בניסוחה כפי שמקפידים בניסוח חוזה.

הסכם עורכים בכתב ואך רק באמצעות עורך דין – נא לא להתפשר!

לא פעם פוקדים את משרדי לקוחות אשר ביצעו עסקאות ללא עריכת הסכם כלל. או לקוחות שביצעו עסקה באמצעות הסכמים בע"פ או ב"לחיצת יד". אחרים ערכו בעצמם הסכם חובבני ללא ליווי עורך דין.

למרבה הצער, לעיתים מדובר בעסקאות של מאות אלפי ש"ח ואף מיליוני ₪ שאינן מלוות על ידי עורך דין המתמחה בהסכמים.

אלא שבעקבות הפרה של ההתחייבות על ידי הצד השני, אותם לקוחות עומדים בפני שוקת שבורה ללא כספם, ללא ערבויות או בטחונות מתאימים וללא כתובת ממשית לצורך מימוש ההתחייבויות של הצד השני כלפיהם.

חשוב לזכור שהיעדר הסכם בכתב הוא דבר שעומד לרועץ לצד שמספק את השירות או הסחורה. במידה ואין הסכם כתוב, נטל השכנוע וההוכחה בבית משפט, המוטל על הצד הנפגע להוכיח את קיומו של החוזה ואת תנאיו, הוא קשה שבעתיים.

לכן עשו טובה לעצמכם – עומדים בפני ביצוע עסקה כלשהי? מעוניינים לספק שירות או סחורה? אך ורק באמצעות הסכם בכתב ואך ורק באמצעות עו"ד הסכמים שעוסק בתחום.

אמנם ליווי על ידי עורך הדין כרוך בתשלום שכר טרחה, אולם כפי הנראה תחסכו מעצמכם עוגמת נפש אפשרית בעתיד.

עורך דין חוזים לצמצום החשיפות המשפטיות

לקראת חתימה על חוזה הבחירה בעורך דין חוזים היא קריטית. עריכת הסכם משפטי היא דבר מורכב, ואין ספק שיש להיעזר בעורך דין מנוסה הבקיא בתחום. מלבד הניסיון והבקיאות, רצוי לבחור בעורך דין "פדנט" שער לפרטים הקטנים ביותר ולא מעגל פינות.

חשוב לזכור, שהדרך עד לחתימה על הסכם מלווה לעיתים במשא ומתן קשוח לגבי אופן הניסוח סעיפי ההסכם, עד לגיבוש נוסח סופי.עורך דין הסכמים

עורך דין הסכמים אשר עורך חוזה עבור הלקוח, צריך להיות ער לחשיפות אפשריות במקרה של הפרת חוזה. "חשיפה משפטית" היא למעשה בעיה שעשויה להתעורר, במקרה שאחד הצדדים מפר את תנאי ההסכם.

כך למשל, בהסכם להשכרת דירה או מכירת דירה, יש לדאוג לבטוחות מתאימות למקרה שהצד הקונה או השוכר אינו משלם עפ"י החוזה.

עורך דין חוזים מיומן יודע "לנבא" חשיפות אפשריות בעתיד, וכתוצאה מכך לעגן בחוזה מענה לכל אחת ואחת מהחשיפות הפוטנציאליות.

בדרך זו הלקוח מקבל חוזה מקיף ויסודי, הנותן מענה לכל בעיה אפשרית.

הדרך להסכם רצופה מכשולים – מו"מ לכריתת הסכם

לעיתים קרובות, הדרך עד לחתימה על הסכם מחייב רצופה מכשולים. לא פעם ישנה מחלוקת על סעיפי ההסכם, כאשר עורכי דין לחוזים נוהגים להחליף ביניהם טיוטות רבות במעין "פינג פונג" עד אשר ישנו נוסח סופי מוסכם לחתימה.

מצד אחד חשוב לא להתפשר בהגנה על האינטרס של הלקוח. מצד שני, אין רצון "לטרפד" את ההסכם בהתעקשות על סעיף שניתן לנסחו במספר אופנים. לכן עורך דין מיומן יודע לגשר על הפער באמצעות בחירה בניסוח שיגן על אינטרס הלקוח מחד, ומאידך יקדם את העסקה ואת החתימה על החוזה.

מרגע שהצדדים חותמים על ההסכם, אין חזור. החל מרגע זה ההסכם מחייב לכל דבר ועניין ויש לעמוד בהתחייבויות על פיו.

לכן עורך דין חוזים מנוסה המתמחה בתחום יתעקש על האינטרסים של הלקוח למול הצד השני. בסופו של יום יתקבל נוסח הסכם אידיאלי התואם את ציפיות הלקוח ומגן על האינטרסים שלו בלי להתפשר על המהות.

עורך דין הסכמים לאכיפת חוזה

עורך דין מסחרי אבי סלמן מעניק כמובן שירותי עריכה וכתיבת חוזים. מלבד שירות זה, עו"ד אבי סלמן מעניק שירותים משפטיים במקרה של הפרת החוזה ע"י מי מהצדדים.

בין אם לצורך מימוש בטחונות שניתנו על פי הסכם ו/או אכיפת ההסכם בבית משפט.  במקרים מתאימים, השירות המשפטי נועד לצורך ביטול הסכם והשבת המצב לקדמותו.

עורך דין אבי סלמן פועל ביסודיות ובמקצועיות בלתי מתפשרת בכתיבת חוזים. האם אתם זקוקים לעורך דין חוזים שיגן על האינטרסים שלכם? נקלעתם לבעיה בעקבות הפרת חוזה על ידי הצד השני? חייגו כעת 077-2042380 ואשמח לסייע!

לחצו לשיחה בווואטסאפ
1
פנו בוואטסאפ
Scan the code
שלום רב, הגעת למשרד עו"ד אבי סלמן. נשמח לשוחח בוואטסאפ.
דילוג לתוכן