ביטול עיכוב יציאה מהארץ

אחד ההליכים המשמעותיים ביותר שנוקטים בהוצאה לפועל הוא עיכוב יציאתו מהארץ של החייב. כמובן שניתן להורות על ביטול עיכוב יציאה מהארץ במקרים ובתנאים מסוימים.  כאשר קיים חשש שהחייב עומד לצאת את הארץ מבלי לפרוע את החוב או להבטיח את פירעונו, רשם ההוצאה לפועל עשוי להורות על עיכוב יציאתו של החייב מהארץ על פי בקשת הזוכה. יצוין, כי במידה והחייב עומד בצו התשלומים שנקבע בתיק שלו, עדיין קיימת אפשרות שיוטל עיכוב יציאה. רשם ההוצאה לפועל מוסמך להורות על עיכוב יציאתו של החייב, אם כי במקרה זה על הזוכה  להוכיח כי אם הצו יבוטל אזי יסוכל ביצוע פסק הדין. חשוב לזכור, כי במידה וחלפו 6 חודשים מיום שהומצאה האזהרה בתיק במסירה מלאה והחייב משתמט מתשלום החוב, הזוכה יכול לעתור להגביל את יציאתו של החייב מהארץ, כאשר רשמי ההוצאה לפועל נעתרים כמעט אוטומטית לבקשה מכוח סעיף 66 א ו66ב לחוק ההוצאה לפועל. בהקשר הזה, עו"ד הוצאה לפועל מיומן יידע לנסח בקשה לעיכוב יציאתו מהארץ של החייב. בקשת עו"ד מוגשת בהתאם לדרישת החוק והפסיקה ובעיתוי הנכון.ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ

ביטול הליכים בתיקי מזונות

בתיק הוצל"פ מזונות מספר 20-00254-11-7 (לשכת נתניה) נקבעו ע"י כב' רשמת ההוצאה לפועל גילה גדות ארבעה מבחנים לעניין ביטול הליכים בתיק מזונות. המבחן הראשון – תיקון המצב הפגום. בתיקי מזונות, תיקון המצב הפגום מתאפשר לרוב על ידי איפוס החוב בתיק על ידי החייב. המבחן השני – תיקון התנהלות החייב. באותו מקרה, דובר על חייב אשר שחויב לעמוד בתשלום סכומי ההגדלות בתיק המזונות. בדומה, גם הקמת הוראת קבע מסודרת לתשלום החוב על ידי החייב, מעידה על התנהלות תקינה של החייב. המבחן השלישי – גישה מידתית בדרישה להפקדת ערובה לחיוב עתידי. באותו מקרה דובר על ערובה שיפקיד החייב בשיעור של כשנתיים תשלום מזונות עתידי. החריג הוא במקרים יוצאי דופן. לדוגמא, אם תשלום המזונות הוא בסך 1,000 ₪ לחודש, אזי תשלום הערובה אותו שעל החייב להעמיד יהיה בסך 24,000 ₪ כתנאי לביטול עיכוב יציאה מהארץ. המבחן הרביעי – איזון במבחני פסקת ההגבלה של זכויות הצדדים. לדוגמא, בעניין סעד של ביטול עיכוב יציאה מהארץ, רשם ההוצאה לפועל יאזן בין זכותו של הזוכה לקניין וגביית החובות, למול זכותו של החייב לחירות וחופש תנועה.

ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ בתיק מזונות 

בתיק הוצאה לפועל מספר 16-00118-10-0 (מזונות לשכת נתניה), החייב עתר לביטול עיכוב יציאה מהארץ. שיעור המזונות השוטף בתיק עמד על סך של 1,403 ₪, כאשר הופקד בתיק ערבון על ידי החייב בסך 30,000 ש"ח  להבטיח את תשלום המזונות העתידי. כמו כן, החייב הקים הוראת קבע מחשבונו בגובה סכום המזונות השוטף, לזכות חשבון הזוכה. כבוד רשמת ההוצאה לפועל גילה גדות קבעה, בהתאם למבחנים שנקבעו על ידה ועל פי עקרון המידתיות, כי יש לבטל את צו עיכוב היציאה מהארץ באופן גורף. נקבע, כי על החייב להשלים סך של 9,682 ₪, אשר יופקדו כערבון בתיק. המטרה היא להבטיח את תשלום דמי המזונות השוטפים לשנתיים הקרובות (המבחן השלישי), ומיד לאחריה יבוטל צו עיכוב היציאה מהארץ לאלתר. לשירותים משפטיים בנושא הוצאה לפועל וחדלות פירעון – פנו אלינו בטלפון 077-2042380 ונשמח לסייע!
לחצו לשיחה בווואטסאפ
1
פנו בוואטסאפ
Scan the code
שלום רב, הגעת למשרד עו"ד אבי סלמן. נשמח לשוחח בוואטסאפ.
דילוג לתוכן