האם כדאי לפשוט רגל?

שאלת השאלות לפני שפונים להליכי חדלות פירעון היא, האם כדאי לפשוט רגל? במילים אחרות, האם רצוי לפנות להליך פשיטת רגל, על כל המשתמע? או שמא עליי לנקוט בהליך משפטי עם השלכות משפטיות שפחות יכבידו עליי ועל משפחתי, כמו הסדר חובות?

החשש הוא ברור, שכן הליך פשיטת רגל הוא ברוב המקרים הליך "קצה". המשמעות היא שיש לנקוט בו לאחר שמיצינו אפשרויות אחרות.

כדאי לי לפנות לפשיטת רגל? שאל את המומחה

האם לפשוט רגל
האם כדאי לפשוט רגל?

ובכן, כמו בכל תחומי המשפט האחרים, התשובה האם לפשוט רגל בהליך חדלות פירעון מורכבת. המענה תלוי במספר רב של משתנים. במיוחד רלבנטית ההתנהלות הכלכלית של החייב שבעטיה נדרשים להליך חדלות פירעון.

כאן בדיוק נכנס לתמונה עורך דין מומחה פשיטת רגל שתפקידו, בראש ובראשונה, להמליץ ללקוח על הליך חדלות הפירעון הנכון ביותר עבורו בהתאם לנסיבותיו הייחודיות.

חדלות פירעון – קריאת השכמה לפשיטת רגל

אין זה סוד, שכל אדם רוצה להצליח כלכלית, לעיתים אפילו בכל מחיר. אם זה בעל עסק שמעוניין בהצלחה מסחררת של העסק שלו. או אדם פרטי שמעוניין להתנהל פיננסית בצורה מיטבית.

לצערנו, עם כל הרצון הטוב להצליח ולהימנע מחובות, ניסיון החיים מלמד שבעלי עסקים וחברות נקלעים, בלית ברירה, לחובות שהולכים וגדלים. כך גם אנשים שכירים מוצאים את עצמם מסתבכים בחובות. בין אם בעקבות הלוואות שנטלו, חובות לבנקים, לחברות אשראי, לחברות סלולר וכדומה.

בשלב מסוים, ההסתבכות הכלכלית של אותו בעל עסק או אדם פרטי מגיעה לנקודת האל חזור. בעגה הכלכלית מכונה נקודה זו כ "חדלות פירעון". המשמעות של חדלות פירעון היא שסך ההתחייבויות, בהווה או בעתיד, עולים על סך נכסי החייב.

יצוין, שגם תאגיד, כמו שותפות רשומה או חברה בע"מ, עשויים להיקלע למצב של חדלות פירעון. במקרה כזה התאגיד ייידרש לפניה להליכי פשיטת רגל לחיסול התאגיד ו/או להבראתו.

נקלעת לחובות? אל תזניח ובדוק אם כדאי לך לפשוט רגל

כדי למנוע התדרדרות כלכלית מהירה שתעמיק את החובות כבור ללא תחתית, יש לנקוט מיידית בהליך חדלות פירעון ולמחיקת חובות. שלב הזיהוי וההבנה של האדם שהוא מצוי בסטטוס של חדלות פירעון הוא קריטי.

כך לדוגמא, ההבדל בין סך חובות של 200,000 ₪, לאובדן שליטה ולהתדרדרות לחובות של פי 2 בסך 400,000 ₪ עשוי להיות הבדל של מספר חודשים בודדים ואף פחות מכך.

לכן תמיד ההמלצה היא לא להיות שאנן ולא התעלם מהמצב שנקלעתם אליו. פנו לקבלת עזרה על ידי עו"ד פשיטת רגל שיבחן האם כדאי לפשוט רגל.

האם רצוי לפשוט רגל?
עו"ד אבי סלמן – האם לפנות לפשיטת רגל?

העיתוי בפניה לפשיטת רגל – לפני תיקי הוצאה לפועל או אחרי?

חייבים רבים מגיעים לנקודת ה"חדלות פירעון" עוד בטרם נפתחו כנגדם תיקי הוצאה לפועל או בטרם הוגשו כנגדם תביעות בבתי משפט.

פניה להליך פשיטת רגל בשלב המקדים עוד בטרם ננקטו הליכים משפטיים מוצדק במקרים מסוימים. במסגרת ההחלטה באיזה הליך לנקוט, עורך הדין לפשיטות רגל יבחן את המקרה ועשוי להמליץ על הגשת בקשה לפתיחת הליכים מיידית ובכך להקדים תרופה למכה.

המטרה בפניה מהירה להליכי חדלות פירעון, לפני שנפתחו תיקי הוצל"פ, היא מצד אחד להימנע מנקיטת הליכים דורסניים "בהפתעה" על ידי הנושים כנגד החייב במסגרת ההוצאה לפועל, כגון הגבלות בחשבון הבנק, עיכוב יציאה מהארץ ועיקולים שונים.

מהצד השני, פתיחת הליכי הוצאה לפועל והגשת כתבי תביעה על ידי הנושים כרוכים בהוצאות משפטיות ובאגרות שעשויים להגדיל את סכום קרן החוב הכולל. לפיכך פניה להליך פשיטת רגל בשלב המקדים, קרוב לוודאי תבטיח שסכומי החוב לא יתפחו שלא לצורך.

פניתי להליך פשיטת רגל, מה הלאה?

חוק חדלות פירעון נועד להטיב עם חייבים שנקלעו למצב של חדלות פירעון ומטרתו לשקם את החייבים.

בקליפת אגוז, ככל שיוחלט שכדאי לפשוט רגל ולנקוט בהליך חדלות פירעון, התנהלות נכונה ויעילה בהליך תביא למצב של הפטר חובות העבר ופתיחת דף חדש נטול חובות.

הבקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון פותחת, הלכה למעשה, את הליכי פשיטת הרגל. הבקשה היא עמוד התווך של ההליך.

ניסוח הבקשה והתצהיר בצורה אופטימאלית בידי עו"ד, תבטיח תשלום חודשי מופחת של החייב. הדבר יבטיח שהתשלום יהיה תואם ליכולתו הכלכלית והחייב יוכל לעמוד בו.

בשלב השני בימ"ש או הרשם ייתן צו פתיחת הליכי חדלות פירעון בעניינו של החייב. החייב צריך לשלם תשלום חודשי כמפורט בצו. התשלומים מצטברים בקופת הכינוס, כאשר בסופו של הליך ישמשו לחלוקת דיבידנד בין הנושים ולשכר טרחת הנאמן בפשיטת רגל המתמנה לפקח בהליך.

במידה ולחייב יש נכסים שניתן לכנס, כגון נכס מקרקעין או קרנות השתלמות, הנכס יכונס במסגרת הליכי פשיטת הרגל ובמידת הצורך (והיכולת) ימומש לצורך פירעון החובות.

במסגרת הליכי פשיטת רגל ניתן גם להגיע להסכמות עם הנושים בכל שלבי ההליך. ההסכמות עשויות לכלול הסדר תשלומים, לפיו החייב ישלם לטובת הכינוס סכום מופחת שיתחלק באופן יחסי בין הנושים. בכפוף לעמידה בהסדר, החייב יופטר מחובותיו.

תוצאות הליך פשיטת רגל

הליך חדלות פירעון הוא גלוי ושקוף. החייב צריך לשתף פעולה, לשלם את צו התשלומים שהושת עליו מידי חודש בחודשו ולדווח אודות הכנסותיו והוצאותיו. כל עוד ההליך מתקיים, מתבטל עיקול בחשבון הבנק והגבלה על רישיון נהיגה. בתוך כך החייב יכול לנהל חיים נורמטיביים מבלי לחשוש.

לאחר פרק זמן של כשנתיים של עמידה בצו התשלומים ובכל תנאי ההליך, תיקבע לחייב תכנית פירעון מותאמת ליכולתו הכלכלית.

היה והחייב עומד בתשלומים עפ"י תוכנית פירעון, בתום תקופת התשלומים בימ"ש או הרשם מורה על צו הפטר הפוטר אתו מכל חובות העבר שלו ברי ההפטר. כפועל יוצא, כל תיקי ההוצאה לפועל כנגדו ייסגרו.

מעוניינים לטפל בחובות? אל תבזבזו זמן יקר. פנו עוד היום עורך דין פשיטת רגל אבי סלמן, משרד עו"ד משנת 2007, שיבחן הם כדאי לך לפשוט רגל או לבחור בהליך אחר. חייגו כעת לטל: 077-2042380 ונשמח לעמוד לרשותכם!

לחצו לשיחה בווואטסאפ
1
פנו בוואטסאפ
Scan the code
שלום רב, הגעת למשרד עו"ד אבי סלמן. נשמח לשוחח בוואטסאפ.
דילוג לתוכן