מי זכאי לפשיטת רגל?

מי זכאי לפשיטת רגל (חדלות פירעון)? ובכן, אם אתם עומדים בפני דילמה ומחשבה להיכנס להליך ארוך של פשיטת רגל, עליכם לבחון תחילה אם אתם זכאים לפשיטת רגל והאם אתם מתאימים להליך. השורות הבאות מסבירות מי זכאי לפשיטת רגל ומהם התנאים למתן צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון.

ראשית, אם אתם מצויים בחובות ו/או הוצאות כספיות רבות העולות על הכנסותיכם, אתם עשויים להתאים להליך של פשיטת רגל. חוק חדלות פירעון שנחקק בשנת 2018 ומחליף את פקודת פשיטת רגל ההיסטורית, מסדיר את כל הדינים הרלבנטיים בעניין חדלות פירעון.

בשונה מפקודת פשיטת הרגל, המטרה המרכזית של חוק חדלות לפירעון, בראש ובראשונה, היא שאדם שזכאי לפשיטת רגל ישוקם בסופו של הליך, ישולב במרקם החיים הכלכליים ולא יחזור לצבור חובות בעתיד. כמובן שהמטרה הנוספת של הליך פש"ר היא להשיא ככל שניתן את שיעור החוב שייפרע לנושים. לכן, במידה ואתם מסובכים בחובות בהוצאה לפועל, או בכלל, ואין באפשרותכם לעמוד בחובות, יתכן שעורך דין לפשיטת רגל ימליץ לכם על פניה להליך.

מתמודדים עם חובות? משרד עורכי דין אבי סלמן ושות' עם 18 שנות ניסיון בייצוג חייבים בהליכי הוצאה לפועל ופשיטת רגל.

אם הגעתם לכאן, כנראה שנמאס לכם והחלטתם לשים סוף לחובות באמצעות משרד עו"ד מקצוען ומנוסה.

דעו לכם שישנן מספר פתרונות ליציאה מהחובות. אל תדחו את הטיפול בחובות! שוחחו עם עו"ד אבי סלמן כעת ונשמח לסייע!

זכאי לפשיטת רגל מי שמצוי בחדלות פירעון

כאמור, חוק חדלות פירעון מפרט מהם התנאים הנדרשים לפניה להליכי חדלות פירעון ומי יכול לפנות לפשיטת רגל.

התנאי היסודי כדי להיות זכאי להליך פשיטת רגל הוא, שאותו אדם המצוי בחובות נמצא בסטטוס של "חדלות פירעון" כפי שמוגדר בחוק.

על פי חוק חדלות פירעון, אם אדם לא יכול לשלם את חובות העבר שלו, או חובות עתידיים שלו, אזי אותו אדם עשוי להיכנס להגדרה של "חדל פירעון" ולהיות זכאי להליך פשיטת רגל.

סיטואציה נוספת שבה עשוי להיחשב חדל פירעון היא, במקרה שסכום חובותיו והתחייבויותיו של החייב עולים על שוויי נכסיו הכספיים והלא כספים, כגון רכוש ונדלן. גם במקרה כזה, אותו אדם חדל פירעון ועומד בתנאי הזכאות הראשון לפשיטת רגל.

מי זכאי לפשיטת רגל
מי זכאי לפשיטת רגל

סכום חובות מינימאלי כדי להיות זכאי לפשיטת רגל

לאחר שמצאנו שאדם עונה להגדרה של חדלות פירעון, יש לבחון מה סך חובותיו כדי לבדוק האם הסכום מאפשר לחייב לפנות להליך פשיטת רגל.

ככלל, חוק חדלות פירעון מאפשר לחייב המתמודד עם סך חובות של מעל 50,000 ₪, להיות זכאי להליך חדלות פירעון ולהגיש בקשה למתן צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון בעניינו.

ישנם נסיבות מיוחדות שהוכרו בפסיקת רשמי ההוצאה לפועל, בהן ניתן להגיש בקשה מיוחדת למתן צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון גם במקרים בהם סך החובות נמוך מ-50,000 ₪  (למשל נכות קשה של החייב, מחלה, הורה יחידני ועוד).

לגבי תאגיד שמעוניין לפנות להליכי חדלות פירעון (בעבר פירוק תאגיד), סך החובות המינימאלי של התאגיד צריך להיות למעלה מ-25,000 ₪ כדי שהתאגיד יהיה זכאי להגיש בקשה לצו פתיחת הליכים.

הגורם המוסמך לדון בצו לפתיחת הליכים

בשונה מפקודת פשיטת הרגל, חוק חדלות פירעון החדש מבחין בין הליכי חדלות פירעון בעניינו של חייב עם חובות בסך מעל 150,000 ₪ הזכאי להליך פשיטת רגל, לבין חייבים עם חובות נמוכים יותר.

החוק קובע, כי הגורם המוסמך לדון בהליך חדלות פירעון לגבי חייב עם חובות בסך של למעלה מ-150,000 ₪ הוא הממונה על הליכי חדלות פירעון, כאשר ההליך ינוהל בידי בימ"ש השלום.

לעומת זאת, לגבי חובות של מתחת ל-150,000 ₪, הבקשה לצו פתיחת הליכים המוגשת על ידי חייב הזכאי לפשיטת רגל תנותב למערכת ההוצאה לפועל השייכת לרשות האכיפה והגבייה, כאשר רשם ההוצאה לפועל ינהל את ההליך.

זכאי לפשיטת רגל רק מי שהוא בעל זיקה לישראל

לאחר שנמצא שהיחיד עונה להגדרה של חדלות פירעון ושסך חובותיו עומד בסך המינימאלי לצורך הגשת בקשה לצו לפתיחת הליכי חדלות פירעון,  מה מידת הזיקה של החייב לישראל.

החוק מתאר שתי סיטואציות שייחשבו זיקה מספקת לישראל, כדי להיות זכאי להליך פשיטת רגל, כאשר ההגדרה בחוק ל"זיקה" למדינת לישראל לצורך זכאות לפשיטת רגל היא די רחבה.

הסיטואציה הראשונה היא, שמרכז חייו של היחיד במועד הגשת הבקשה לצו לפתיחת הליכים או במועד מוקדם יותר, החל בששת החודשים שקדמו למועד האמור, הוא בישראל.

הסיטואציה השנייה היא, שבמועד הגשת הבקשה לצו לפתיחת הליכים יש ליחיד נכסים בישראל או שהוא מנהל עסקים בישראל.

לגבי תאגידים שעשויים להיות זכאים להליכי פשיטת רגל, נדרש שבעת הגשת הבקשה למתן צו לפתיחת הליכים, התאגיד רשום בישראל או מנהל עסקים בישראל או התאגיד בעל נכסים במדינת ישראל.

קריטריונים נוספים כדי להיות זכאי להליך חדלות פירעון

מלבד התנאים היסודיים להגשת בקשה למתן צו לפתיחת הליכי פשיטת רגל, כמובן שיש צורך לעמוד בדרישות חוק חדלות פירעון בכל הקשור להגשת הבקשה לפשיטת רגל ולאופן התנהלות החייב בהליך.

בתוך כך, על החייב לעמוד בצו התשלומים, לפעול בתום לב, להגיש דיווחים כמו שצריך ובזמן, להגיש בקשות מתאימות בהתאם לצורכי החייב ובהתאם לדרישות ההליך ועוד.

לכן, יש חשיבות גדולה לכך שעורך דין מנוסה לפשיטת רגל ילווה את החייב בכל אחד ואחד משלבי הליכי חדלות הפירעון, החל מהגשת הבקשה לפשיטת רגל ועד לבקשה למתן צו הפטר לחובות החייב.

משרד עו"ד אבי סלמן בעל ניסיון עשיר בדיני חדלות פירעון ואכיפת חיובים משנת 2007 ומתמחה בהגשת בקשות לפש"ר.

אם אתם חושבים שאתם זכאים להליך פשיטת רגל, או אם אתם רוצים להסיר חובות באמצעות הליכים חלופיים, אל תהססו!

פנו אלינו ונשמח ללוות אתכם עד למתן הפטר חובות. טל: 077-2042380.

לחצו לשיחה בווואטסאפ
1
פנו בוואטסאפ
Scan the code
שלום רב, הגעת למשרד עו"ד אבי סלמן. נשמח לשוחח בוואטסאפ.
דילוג לתוכן