משרד עורך דין הוצאה לפועל ופשיטת רגל

הסדר חוב בנק לאומי

מתמודדים עם חובות?

חייגו: 077-2042380 אבי סלמן משרד עורכי דין משנת 2007

הסדר חוב למחיקת חלק מהחובות עם בנק לאומי או עם בנק פועלים הוא נפוץ ביותר. כידוע, מדובר בבנקים הגדולים ביותר במדינת ישראל, עם מספר לקוחות חייבים בהיקף עצום. אין זה סוד, שבנקים משווקים ללקוחותיהם אשראי והלוואות בהיקפים אדירים.הסדר חוב בנק לאומי הלוואות נפוצות במיוחד הם משכנתאות, הלוואות לקניית רכב, הלוואות לחופשות בחו"ל והלוואות לשיפוץ בית/עסק. בהתאם לכך, רווחי הבנק גדלים בהתמדה משנה לשנה. לצערנו, לקוחות בנק רבים לא יכולים להחזיר את ההלוואות הללו. כפועל יוצא הבנק פותח כנגדם תיקי הוצאה לפועל לגביית החוב.

הסדר חובות לבנק לאומי ובנק הפועלים

אם יש לך חוב לבנק לאומי או לבנק פועלים או לכל נושה אחר, דע לך שיש מוצא מהחוב בדרך של הסדר חובות עם הבנק. כשאנו מדברים על "חובות לבנק", הכוונה היא בדרך כלל לתיקי הוצאה לפועל שהזוכה בהם הוא בנק הפועלים או לאומי. לעיתים לקוחות הבנק פונים אל עורך דין הוצאה לפועל אפילו לפני שהבנק פותח כנגדם תיק הוצאה לפועל. המטרה הברורה היא כמובן שלא ייפתח תיק ההוצאה לפועל. בכך נמנעים מנקיטת עיקולים והגבלות על ידי הבנק. בתוך כך, ניתן לגבש הסדר עם בנק פועלים או בנק לאומי בשלב מקדמי לפני הליך משפטי. עו"ד חדלות פירעון שמבין בדיני בנקאות יוכל לסייע לחייב בגיבוש הסדר פשרה מיטבי עם הבנק. חובות לבנק לאומי או בנק הפועלים קשורים כאמור באי תשלום ו/או פיגורים בתשלום של הלוואה או משכנתא ו/או נטילת אשראי אחר. ברוב המקרים, עורך דין של הבנק ישלח ללקוח התראה לפני תביעה על סכום קצוב בהוצאה לפועל. ההתראה מבוססת על ההסכם של הלקוח עם הבנק. כמו כן, ההתראה מאפשרת ללקוח הבנק להגיע להסדר חובות לפני פתיחת התיק. אם הלקוח מתעלם ממכתב ההתראה, מובן שהבנק יפעל לפתיחת תיק הוצאה לפועל כנגדו.

מהות הסדר חובות עם בנק פועלים/לאומי? האם מחיקת החוב?

המונח "הסדר חובות" כשמו כן הוא, מסדיר את חובות הלקוח לבנק. מדובר במסמך משפטי שעליו חותמים הלקוח והבנק, הכולל פשרה מסוימת בין הצדדים. ההסכם הוא תוצר של משא ומתן בין עורך דינו של החייב לבין הבנק. פעמים רבות הסדר חובות עם בנק כולל פריסת החוב לתשלומים. בהרבה מקרים הסדר חובות עם בנק לאומי או הפועלים כולל גם ויתור של הבנק על חלק מהחוב. וויתור הבנק הוא דה פקטו "מחיקת" חובות לבנק לאומי או לבנק הפועלים של חלק מהחוב. ויתור/מחיקת חוב לבנק כחלק מהסדר חוב תלויה במשתנים רבים. בין השאר, מצבו האישי של החייב או משפחתו, סך החובות של החייב חוץ מחובותיו לבנק, סטטוס תעסוקתי של החייב, מצב בריאותי, השלב המשפטי, גיל תיקי ההוצאה לפועל וכו'. ככל שמצבו הפיננסי והאישי של החייב קשים יותר, כך הבנק ייטה יותר להסכים למחוק חלק מהחוב במסגרת הסכם פשרה.מחיקת חובות בנק הפועלים

הסדר חובות עם הבנקים במסגרת הליך משפטי

סוג נוסף של הסדר חובות עם בנק, הוא הסדר חובות שנעשה עם הבנק תוך כדי הליך משפטי. לעיתים, לאחר שמתייעצים עם עורך דין בתחום, אין תכלית משפטית ו/או אין יכולת לגבש הסכם פשרה עם בנק פועלים או לאומי, או עם יותר נושי החייב. משכך, החייב מופנה להליך משפטי שנועד להסדיר את חובותיו. ההליך מעניק לחייב הגנה מסוג עיכוב הלכים. לדוגמא, חייב יכול לפנות להליך של איחוד תיקים וצו תשלומים או הליך של חדלות פירעון. במסגרת ההליך המשפטי, החייב יכול, בכל שלב, לגבש הסדרי חובות עם הבנק. במרבית המקרים הוא נמצא בעמדת "כוח" מול הבנק. זו נובעת מעיכוב ההליכים והעובדה שהבנק לא יכול לבצע עיקולים או הגבלות לגביית החוב. במקרים כאלה, הרבה פעמים לבנק יש אינטרס להציל חלק מהחוב מצד אחד. מצד שני, הבנק מוותר על נתח גדול יותר של החוב במסגרת הסדר עמו.

הסדר חובות עם הבנק בדרך של פשיטת רגל

אפשרות נוספת העומדת בפני אנשים שחייבים כספים לבנק, היא פשיטת רגל/חדלות פירעון והפטר חובות. מדובר בחייבים שלא יכולים בשום פנים ואופן להחזיר את החוב לבנק. אותם חייבים ואפילו לא יכולים להגיע להסדר חובות עם הבנק בדרך הרגילה. החייבים עם חובות למספר גדול של גורמים בסכומים גדולים, נאלצים לפנת להליך פשיטת רגל. במידה והחייבים מקיימים את כל דרישות ההליך, הם יקבלו בסופו הפטר חובות. ההפטר הוא צו המורה על מחיקת כל חובות העבר של החייב שהם ברי הפטר. לכן, בהנחה שאין לבנק פועלים או לאומי שעבוד לטובתו על נכס של החייב בפשיטת רגל, הרי שחובות הבנק נכללים בצו ההפטר ויימחקו. לפניה בנושא של הסדר חובות עם בנק לאומי, הפועלים או כל נושה אחר, צרו קשר בטל: 077-2042380 ואשמח לסייע!
לחצו לשיחה בווואטסאפ
1
פנו בוואטסאפ
Scan the code
שלום רב, הגעת למשרד עו"ד אבי סלמן. נשמח לשוחח בוואטסאפ.
דילוג לתוכן