שכר טרחת עורך דין בהוצאה לפועל

מהו שכר הטרחה הפסוק לעורך דין בהוצאה לפועל?

שכר טרחת עורך דין בהוצאה לפועל נקבע בהתאם לסוג התיק.

בין אם אתם מסובכים בחובות בהוצאה לפועל וזקוקים לעורך דין חדלות פירעון שיסגור לכם את התיקים, ובין אם אתם מעוניינים לפתוח תיק הוצאה לפועל, אל תתפשרו!  פנו אל עורך דין הוצאה לפועל אבי סלמן לצורך תיאום פגישה ולקבלת הצעת שכר טרחה לייצוג.

18 שנות ניסיון!

חייגו כעת 077-2042380  או השאירו פרטים בוואטסאפ או בטופס אשמח לסייע!

שכר טרחת עורך דין בהוצאה לפועל

שכר טרחת עורך דין הוצאה לפועל משתנה בין סוגי התיקים

ישנן מספר שיטות לגביית שכר טרחת עורך דין בהוצאה לפועל. תמחור שכר הטרחה משתנה בהתאם לאופי הטיפול וסוג התיק. כך למשל, שכר טרחת עורך דין בייצוג חייבים המסובכים בחובות או להגשת התנגדות לביצוע שטר, שונה בתכלית משכר טרחת עורך דין הוצאה לפועל הפועל לגביית חובות. 

כידוע, גביית חובות בגין שיקים חוזרים או פסקי דין נעשה בהוצאה לפועל. כמו כן, ביצוע משכונות או תביעות על סכום קצוב, ניתן להגיש באמצעות ההוצאה לפועל.

מטבע הדברים, הליכי גבייה הננקטים ע"י עורך דין כרוכים בעלויות. בין העלויות השונות נכלל שכר טרחת משרד עו"ד גבייה, וזאת מלבד אגרות של ההליכים השוטפים.

כמובן, שגובה שכר הטרחה אינו צריך להיות השיקול היחידי בבחירת עורך דין הוצאה לפועל. מלבד שכר הטרחה, ישנה חשיבות לניסיון של עורך הדין והתמחותו בתחום.

שאלה שחוזרת על עצמה היא, מהן העלויות של ייצוג חייבים בהוצאה לפועל ובהליכי חדלות פירעון? ומהו שכר הטרחה של עורך דין הוצאה לפועל המייצג בתיקי גבייה בהוצאה לפועל?

 

שכר טרחת עורך דין הוצאה לפועל המייצג חייבים

ככלל, לכל סוגי ההליכים בתחום חדלות הפירעון יש טווח תמחור רחב, המשתנה בין עורכי הדין השונים.

שכר טרחת עורך דין הוצאה לפועל המייצג חייבים מושפע ממספר משתנים.

תחילה סוג ההליך והיקף ההשקעה והשעות הנדרשים. עורך הדין בוחן את היקף השעות הנדרש לצורך הייצוג ופרק הזמן שצפוי ההליך להימשך. ככל שכמות המשאבים הנדרשת מעורך הדין גדולה יותר, כך גם שכר הטרחה, מטבע הדברים, יהיה גבוה יותר.

כך לדוגמא, שונה הסכם שכר טרחה בייצוג חייב בהליך התנגדות לביצוע שטר או בהליך פשיטת רגל, שלרוב מצריכים משאבים גדולים יותר, למול הגשת בקשה בתיק הוצאה לפועל, כגון בקשה לאיחוד תיקים.

בנוסף, עורך דין חדלות פירעון שוקל האם כרוכה בייצוג עבודה מול בית משפט או לא? האם הייצוג כולל מא' עד ת' או שמא ייצוג לנושא ספציפי? האם ייצוג על פי שלבים? ועוד.

גם זמינות עורך הדין מהוה פקטור בתמחור שכר טרחה. כך למשל, לקוח אשר מעוניין בהגשת בקשה דחופה מהיום להיום לביטול עיקולים מיידי, הרי שאלמנט הזמינות מקבל ביטוי בתמחור שכר הטרחה.

השוני בתמחור שכר הטרחה יכול להיות מושפע גם ממידת מורכבות הליך, למשל הליך פשיטת רגל בסכום גבוה עם עשרות נושים ונכסי מקרקעין בבעלות החייב, לרוב שונה מהליך פשיטת רגל בסכום נמוך עם מספר בודד של נושים ובאין נכסים לחייב.

כמובן, שלניסיון ולוותק של עורך דין הוצאה לפועל יש גם ש משקל בגובה שכר הטרחה.

שכר טרחה א' בגביית חובות - מיד עם פתיחת תיק הוצאה לפועל

סעיף 10(א) לחוק ההוצאה לפועל קובע כי: "זוכה המיוצג על-ידי עורך דין בתיק הוצאה לפועל זכאי לשכר עורך דין כאמור בתעריף המינימלי שנקבע לפי סעיף 81 לחוק לשכת עורכי הדין, תשכ"א-1961, זולת אם קבע רשם ההוצאה לפועל שכר אחר, על פי בקשה שהוגשה".

עפ"י הכלל הקבוע בסעיף 10(א) הנ"ל, במידה ועורך דין גבייה פותח תיק הוצאה לפועל עבור לקוח שלו (הזוכה), באופן אוטומטי מתווסף לסכום החוב בתיק ההוצל"פ רכיב נוסף הקרוי "שכר טרחה א'. כפועל יוצא סכום החוב בתיק ההוצל"פ גדל בהתאם.

שכר טרחה א' הנזקף לטובת עורך הדין מחושב כאחוז ממסוים מסכום החוב בפתיחת התיק, כאשר תעריף שכר טרחת עורך דין בהוצאה לפועל קבוע בכללי לשכת עורכי הדין (התעריף המינימאלי המומלץ), תש"ס-2000.

שכר טרחה ב' - מיד עם נקיטת הליכי גבייה ע"י עו"ד

נשאלת השאלה, מה קורה אם החייב אינו מסדיר את החוב למרות שקיבל אזהרה? כלומר, עורך הדין נאלץ לנקוט בהליכים בתיק לגביית החוב בשל אי הסדרת החוב על ידי החייב.

ובכן, בדומה לשכר טרחה א', במקרה שעורך הדין של הזוכה נוקט הליכים יזומים נוספים לגביית החוב (למשל עיקולים), נזקף לזכותו של עורך הדין רכיב נוסף בתיק ההוצאה לפועל הקרוי "שכ"ט ב" וזאת מיד עם ביצוע הליך גבייה ראשון בתיק.

שכר טרחה ב' מחושב אף הוא כאחוז מסוים מתוך סכום החוב עפ"י התעריף המינימאלי המומלץ.

חשוב להדגיש, ששכר הטרחה הפסוק (א' ו-ב') נקבע אך ורק במידה והזוכה מיוצג בתיק. במידה והזוכה אינו מיוצג, לא מתווסף רכיב של שכר טרחה.

שכר טרחה עבור גבייה בתיקי מזונות

שכר טרחה הוצאה לפועל

בשונה מתיקי הוצאה לפועל "רגילים" ( תיקי שטרות, פסקי דין וכו'), בתיקי מזונות ובתיקים למתן צו עשה, שכר טרחה לעורך דין בהוצאה לפועל יקבע עפ"י שיקול דעת רשם ההוצאה לפועל.

כלומר, על מנת שייזקף לעורך הדין שכר טרחה כלשהו בתיק ההוצל"פ, למשל בתיקי מזונות, עורך דין גבייה צריך לפנות באופן יזום בבקשה מפורטת לפסוק שכר טרחה, כאשר החלטת רשם ההוצאה לפועל תיעשה בהתאם לנסיבות של כל מקרה לגופו.

אגרות בנקיטת הליכי גבייה בהוצאה לפועל

עלויות נוספות החלות על חייבים בתיקי הוצאה לפועל, הן כמובן אגרות בגין פתיחת תיקי ההוצל"פ. בנוסף ישנן אגרות נוספות בגין נקיטת הליכי הגבייה הננקטים ע"י הזוכה.

כך למשל, עלות פתיחת תיק שטרות (מעודכן 2019) הוא בסך 1.25% מגובה השטר (או מינימום 162 ₪) ואילו עיקול צד ג' לגורם בודד (למשל עיקול בבנק) יחויב באגרה בסך 7 ₪.

חשוב לציין, שבשלב הראשוני הזוכה הוא שנושא בעלויות תשלומי האגרות.  עם זאת סכומי האגרות ששולמו ע"י הזוכה בתיק מתווספים גם הם לחוב בתיק ההוצל"פ.

לצפייה בטבלת אגרות רשות האכיפה והגבייה לחצו כאן.

לחצו לשיחה בווואטסאפ
1
פנו בוואטסאפ
Scan the code
שלום רב, הגעת למשרד עו"ד אבי סלמן. נשמח לשוחח בוואטסאפ.
דילוג לתוכן