אגרת פתיחת תיק הוצאה לפועל

אגרה נדרשת בפתיחת תיק הוצאה לפועל

כידוע, לצורך גביית חוב בתיק הוצאה לפועל ונקיטת הליכים במסגרתו, יש לשלם אגרת פתיחת תיק. שיעורי האגרה נקבעים לפי סוג תיק ההוצאה לפועל אותו מבוקש לפתוח. כך למשל, נכון לשנת 2023 אגרת פתיחת תיק שטרות (שיקים) היא בשיעור של 1.25% מגובה השטר.

חשוב לשים לב –  שפתיחת תיק הוצאה לפועל היא משימה לעורך דין שמתמחה בתחום. לא די בתשלום אגרת פתיחת תיק מאחר והליכי הוצאה לפועל אינם ננקטים מעצמם!  לאחר תשלום האגרה יש לנקוט בפעולות ובהליכים שוטפים על מנת לגבות את החוב.

לכן, אם אתם מחזיקים בשיקים חוזרים או פסק דין ומעוניינים לפתוח תיק הוצאה לפועל, אל תתפשרו ופנו אל עורך דין הוצאה לפועל מקצועי ומנוסה לגביית החובות! חייגו כעת 077-2042380 או השאירו הודעה בטופס יצירת קשר ונשמח לסייע בגביית החובות –  אבי סלמן משרד עורכי דין משנת 2007!

אגרת פתיחת תיק הוצאה לפועל
אגרת פתיחת תיק הוצאה לפועל

אגרת פתיחת תיק פסק דין

ישנם סוגים שונים של פסקי דין, כאשר שיעור האגרה משתנה בהתאם לסוג פסק הדין. כך למשל, אגרת פתיחת תיק פסק דין כספי היא בשיעור של 1% מגובה החוב המעודכן.

ככל שסכום השיק ו/או השטר ו/או פסק הדין הם בסכומים גבוהים יותר, כך גם האגרה.  כמו כן, האגרה שהזוכה משלם לעולם מתווספת לחוב הכולל בתיק ההוצאה לפועל.

חשוב לציין, כי כדי לסייע לזוכים בתקופת הקורונה המחוקק קבע, כי במעמד פתיחת תיק ההוצל"פ הזוכה ישלם אגרה בסך 60 ₪ בלבד, וככל שהחייב לא הסדיר את חובו והזוכה יבקש לנקוט הליכים כנגד החייב, הזוכה ישלים את תשלום האגרה בהתאם לשיעורים המפורטים לעיל.

לטבלת אגרות פתיחת תיק הוצאה לפועל מעודכנת לשנת 2022 לחצו כאן.

החזר אגרה בשל פשרה בין הצדדים

לעיתים קרובות הצדדים בתיק ההוצל"פ מגבשים הסדר פשרה ביניהם, אשר במסגרתו החייב משלם סכום מופחת ו/או פריסת תשלומים כדי לסגור תיק ההוצל"פ כנגדו.

בתיק רע"צ (שלום ת"א) 18518-03-10 גד חברה להפצה בע"מ נ' בנק הבינלאומי נקבע כך: "האגרה משולמת כתשלום חובה מתוך זיקה לשירות שהשלטון נותן לפרט והיא אינה נקבעת כפונקציה של מספר הפעולות המבוצעות בתיק או כפונקציה של ערך השירות והיא אינה אמורה לשקף את מידת המאמץ אותו השקיע הזוכה ו/או לשכת ההוצל"פ בגביית החוב.

כב' השופט דוד בר-אופיר בספרו "הוצאה לפועל הליכים והלכות", ע"מ  1033 הסביר: "הסכם הפשרה כשלעצמו שנכרת במהלך הליכי ההוצאה לפועל, אינו מהווה עילה להחזר אגרה…  "אם בוחר הזוכה להתפשר עם חייביו, מבלי לדרוש מהם השבת האגרה אשר שולמה על ידו, הרי זה חלק משיקול הדעת הענייני שהנחה אותו בדרך לסיום המחלוקת עם החייבים.

אלא שהמדינה איננה צד למחלוקת זו, ואין היא חייבת לתרום לתהליך גביית החוב ולקידום הסדר הפשרה באמצעות החזר האגרה שקיבלה עם פתיחת התיק."

בהתאם לאמור, בשונה מתיקי בתי משפט, שבהם במקרים מסוימים ניתן לבקש החזר אגרת פתיחת תיק, ככל שמדובר באגרת פתיחת תיק הוצאה לפועל לא ניתן לבקש החזר אגרה.

יחד עם זאת, במידה והצדדים אכן מגבשים הסדר פשרה בתיק הוצל"פ, הזוכה יוכל לגלם את סכומי האגרות ששולמו על ידי הזוכה בתיק ההוצאה לפועל, במסגרת סכום הפשרה שייקבע בהסכם.

החזר אגרת פתיחת תיק - הסדר פשרה שקיבל תוקף של פסק דין

אגרה הוצאה לפועל

בתיק הוצל"פ מספר 51-5235-11-15 (לשכת חיפה) הוגשה התנגדות לביצוע שטר ע"י החייב במועדה.

במהלך הדיון בהתנגדות בבית המשפט, הצדדים גיבשו הסדר פשרה שקיבל תוקף של פסק דין כהליך שבשגרה.

במסגרת אותו הסדר, נקבע על ידי הצדדים כי אגרת פתיחת התיק תושב לידי הזוכה. בתוך כך, רשם ההוצאה לפועל נדרש לשאלה האם להורות על השבת האגרה כאמור.

נקבע על ידי רשם ההוצאה לפועל,  כי כאשר בית המשפט של ההתנגדות הוא זה שמורה על השבת האגרה. זאת בשונה ממצב שבו הצדדים כורתים הסכם פשרה במסגרת תיק הוצל"פ בלא בית משפט. במקרה זה יש להורות על השבת האגרה כחלק מתפקיד ההוצאה לפועל לממש פסקי דין ככתבם וכלשונם.

המסקנה המתבקשת היא, שככל שהצדדים מגבשים הסדר פשרה בהליך התנגדות לביצוע שטר, אשר יקבל תוקף של פסק דין, נכון יעשה הזוכה אם יבקש סעיף שעניינו השבת אגרת פתיחת תיק ההוצאה לפועל ששולמה על ידו, וזאת בלא קשר לסכום הפשרה שיוסכם בין הצדדים.

עורך דין הוצאה לפועל אבי סלמן מתמחה בפתיחת תיקי הוצאה לפועל לגביית חובות. אם ברשותך שיק חוזר או פסק דין, פנה אלינו ונשמח לסייע בגביית החוב: 077-2042380.

לחצו לשיחה בווואטסאפ
1
פנו בוואטסאפ
Scan the code
שלום רב, הגעת למשרד עו"ד אבי סלמן. נשמח לשוחח בוואטסאפ.
דילוג לתוכן