הצלחות המשרד – ביטול כינוס דירה

כאן תמצאו דוגמא לביטול הליך של כינוס דירת מגורים בהוצל"פ, בעקבות בקשה שהוגשה ע"י משרדנו.

מדובר בלקוח שפנה אל משרדנו בעקבות חובות הוצאה לפועל בסך של מאות אלפי שקלים. הלקוח ביקש שנפעל להסדרת החוב כדי להתמודד עם הליכי ההוצל"פ השונים. בבעלות החייב דירת מגורים. מלבד דירת המגורים, לחייב ולזוכה בעלות משותפת בחנות בת"א, כאשר על החנות הוטלו עיקולים רבים.

מה זה כינוס דירת מגורים וביטול כינוס דירה בהוצאה לפועל?

במסגרת הליכי הגבייה שנקט הזוכה כנגדו בתיק ההוצאה לפועל, הזוכה ביקש מרשם ההוצאה לפועל להורות על צו כינוס של דירת המגורים. מדובר בהליך שכיח בהוצאה לפועל, כאשר רשמי ההוצאה לפועל נוהגים להיעתר לבקשה. במקרה זה, הבקשה הוגשה עד בטרם מסירת האזהרה. במסגרת ההליך, הדירה מוצעת למכירה וכספי המכירה, בקיזוז הוצאות המכירה, משמשים לכיסוי החוב בתיק ההוצל"פ.ביטול כינוס דירה לדוגמא בהצלחות משרד עורך דין הוצאה לפועל אבי סלמן

עורך דין הוצאה לפועל אבי סלמן הגיש בקשה לביטול כינוס הדירה. טענתנו הייתה, שמימוש הדירה במקום החנות, עומד בסתירה לעקרון הקבוע בסעיף 8(ב) לחוק ההוצאה לפועל. לפיו כדי לבצע פסק דין יש למצות תחילה הליכים פחות חמורים כנגד החייב. על פי הסעיף, "רשם ההוצאה לפועל רשאי להורות שהליך פלוני לא יינקט אם ראה שלפי הנסיבות ההליך הוא בלתי יעיל או שניתן לבצע את פסק-הדין בהליך פחות חמור".

מהטעם זה, משרדנו ביקש להורות תחילה על מימוש החנות. עוד טענו, שככל שתיוותר יתרת חוב בתיק ההוצאה לפועל לאחר המכירה, החייב יפעל להסדירו. בנוסף, משרדנו ביקש למנות כונס נכסים חיצוני למימוש החנות. הנימוק לכך היה שמינוי בא כוח הזוכה לכונס נכסים מהווה ניגוד עניינים נוכח זכויות הזוכה בחנות.

רשם ההוצאה לפועל קיבל את כל טענות המשרד והורה על ביטול כינוס הדירה. הרשם הורה לצדדים לפעול תחילה לכינוס החנות מאחר והפגיעה בחייב בהליך זה היא פחות חמורה. כמו כן, הרשם הורה על מינוי כונס נכסים חיצוני בשל ניגוד העניינים.

להלן ההחלטה המלאה: פסק דין ראמז

מחפשים עורך דין הוצאה לפועל מנוסה? מעוניינים לבטל הליכי הוצאה לפועל ולטפל בחובות שלכם? אשמח להציע לכם פתרונות! חייגו 077-2042380. 

לחצו לשיחה בווואטסאפ
1
פנו בוואטסאפ
Scan the code
שלום רב, הגעת למשרד עו"ד אבי סלמן. נשמח לשוחח בוואטסאפ.
דילוג לתוכן