הצלחות המשרד – ביטול עיכוב יציאה מהארץ ללא ערבים במסגרת התנגדות לביצוע שטר

דוגמא לביטול עיכוב יציאה מהארץ ללא צורך בערבים, אשר הוגשה על ידי המשרד במסגרת התנגדות לביצוע שטר.

אם נקלעתם לחובות ואתם מחפשים מוצא או ביטול הליכים בדרך של הסדרי חוב, התנגדות לביצוע שטר או חדלות פירעון חייגו: 077-2042380 משרד עורכי דין הוצאה לפועל אבי סלמן משנת 2007. 

אחד ההליכים הקשים ביותר הננקטים בתיקי הוצאה לפועל הוא עיכוב יציאה מהארץ. בעקבות הצו הפגיעה בחופש התנועה של החייב ובזכותו לחירות היא קשה.

ככלל, לאחר שנושה פותח תיק הוצאה לפועל כנגד חייב, מונפקת אזהרה אשר יש למסור לחייב. האזהרה מודיעה לחייב שנפתח נגדו תיק הוצאה לפועל ועליו להסדיר את החוב.ביטול עיכוב יציאה מהארץ ללא ערבים בהתנגדות לביצוע שטר - הצלחות עורך דין הוצאה לפועל אבי סלמן

במידה והחייב לא מסדיר את החוב בתקופה הקבועה באזהרה, הזוכה יכול לנקוט בהליכים כנגד החייב לגביית החוב. למשל, עיקולים, הליכי מידע ועיכוב יציאה מהארץ.

ישנם מקרים בהם הנושה/הזוכה מבקש עיכוב יציאה מהארץ בטרם מסירת אזהרה, כבר במעמד פתיחת התיק. הנימוקים לבקשה בטרם מסירת אזהרה הם החשש שהחייב יטוס לחו"ל ולא ישוב, מבלי לפרוע את החוב.

הבקשה לביטול עיכוב יציאה ללא ערבים

במקרה שהובא לטיפול משרדי, נפתח כנגד הלקוח תיק הוצאה לפועל על סך של כ- 150,000 ש"ח בגין שיקים שניתנו במסגרת הסכם שכירות של דירת יוקרה בת"א.

במעמד הבקשה לביצוע השטרות בהוצאה לפועל, הנושה הגיש בקשה לעיכוב יציאה מהארץ לפני אזהרה.

רשם ההוצל"פ נענה לבקשה והורה על מתן צו עיכוב יציאה מהארץ בטרם אזהרה. עוד נקבעו על ידי רשם ההוצאה לפועל תנאים מסורבלים לביטול עיכוב היציאה. כך למשל, נקבע כי לצורך הביטול החייב יבצע הפקדה כספית ויעמיד 2 ערבים העומדים בתנאים.

הלקוח ביקש להגיש התנגדות לביצוע שטר לפי חוק ההוצל"פ. עוד ביקש הלקוח, כי תוגש בדחיפות במסגרת ההתנגדות בקשה לביטול עיכוב יציאה מהארץ ללא ערבים. הנימוק המרכזי היה היותו איש עסקים המנהל עסקים בחו"ל.

יש לציין, כי מרגע שהוטל עיכוב יציאה מהארץ קיים קושי לבטלו ללא ערבים. הקושי בא לידי ביטוי במיוחד במצב של חובות בהיקף גדול יחסית. כמו כן, מרגע שמוגשת התנגדות לביצוע שטר יש להפנות את הבקשה לביטול עיכוב יציאה מהארץ אל ביהמ"ש שדן בהתנגדות.

בהתאם, המשרד הגיש התנגדות לביצוע שטר ובקשה לביטול עיכוב יציאה מהארץ. לאחר הגשת הבקשה על ידי המשרד ותגובת התובע, ביהמ"ש קיבל את כל טענות המשרד. ביהמ"ש הורה על ביטול עיכוב יציאה מהארץ ללא צורך בערבים או בטחות אחרות. זאת, בכפוף להפקדה בסך 20,000 ש"ח להבטחת חזרתו של הנתבע (הלקוח) ארצה.

עוד קבע ביהמ"ש, כי התובע מצדו יפקיד 8,500 ש"ח כערבון לנזקים שעלולים להיגרם לנתבע מהצו.

בעקבות ההחלטה, לקוח המשרד הפקיד את הסכום שנקבע בסך 20,000 ש"ח ועזב מיידית את הארץ. בהמשך, תיק התנגדות בסך 150,000 ש"ח נסגר בפשרה של כ- 40,000 ש"ח.

להלן ההחלטה:

ביטול עיכוב יציאה מהארץ

 

זקוקים לעורך דין חדלות פירעון לטיפול בחובות? חייגו כעת: 077-2042380

לחצו לשיחה בווואטסאפ
1
פנו בוואטסאפ
Scan the code
שלום רב, הגעת למשרד עו"ד אבי סלמן. נשמח לשוחח בוואטסאפ.
דילוג לתוכן