משרד עורך דין הוצאה לפועל ופשיטת רגל

ביטול פסק דין לאחר 6 שנים

דוגמא לבקשה לביטול פסק דין לאחר 6 שנים.

תקנות סדר הדין האזרחי והפסיקה מכירים במצב שבו פסק דין ניתן בהיעדר הגנה או בהיעדר התייצבות של הנתבע.

ביטול פסק דין - הצלחות המשרד עורך דין הוצאה לפועל אבי סלמן

לעיתים, הנתבע מקבל את כתב התביעה לידיו. למרות זאת הנתבע, ביודעין, לא מתייצב לדיון ו/או לא מגיש כתב הגנה בתיק.

במצב דברים זה, בית המשפט עשוי להיעתר לבקשת התובע ולתת פסק דין בהיעדר הגנה כנגד הנתבע, אותו ניתן לאכוף בהוצאה לפועל ככל פסק דין אחר.

מקרה נוסף של מתן פסק דין בהיעדר הגנה הוא, כאשר הנתבע כלל לא קיבל את כתב התביעה לידיו ולא ידע על ההליך שמתנהל נגדו. מקרה דומה הגיע לטיפול משרדנו.

סיפור המקרה

לקוח שפנה אל משרדנו עם תיק הוצל"פ המתנהל כנגדו בסך כ-400,000 ש"ח מכוח פסק דין, טען כי לא היה מודע להליך המתנהל כנגדו בבית משפט משום שלא קיבל את כתב התביעה.

הלקוח ביקש שמשרדנו יגיש עבורו בקשה לביטול פסק הדין שנפסק לפני כ-6 שנים קודם לכן. בבקשה לביטול פסק דין שהוגשה על ידי המשרד, עורך דין מסחרי אבי סלמן טען כי ישנם טעמים מיוחדים המצדיקים את ביטול פסק הדין.

ראשית נטען על ידי משרדנו, כי בזמן ביצוע המסירה לכאורה של כתב התביעה, הנתבע כלל לא שהה בארץ אלא שהה בחו"ל. שנית, שהמסירה בוצעה בכתובת שאינה ה"מען הרשום" של הנתבע על פי מרשם האוכלוסין באותה עת. ושלישית נטען, כי התביעה ממילא מופרכת וכי סיכויי ההגנה של הנתבע כמעט מוחלטים.

בנוסף טען עורך דין אבי סלמן, שהבקשה הוגשה באיחור רב מסיבות שאינן תלויות בנתבע. נטען שנודע לנתבע על ההליך המתנהל נגדו באופן מקרי לחלוטין, בעקבות הנפקת רשימת תיקי הוצל"פ של הנתבע בסמוך למועד הגשת הבקשה.

מנגד, בא כוח התובע טען בתגובתו שהנתבע קיבל לידיו את התביעה באמצעות משפחתו. עוד טען כי הנתבע ידע על התביעה, שכן בני משפחתו של הנתבע שוחחו עם בא כוח התובע בנוגע לתביעה.

בית המשפט בהחלטתו קיבל את כל טענות משרדנו. בית המשפט הורה לבטל את פסק הדין שנתן כ- 6 שנים לפני ההחלטה. עוד הורה בימ"ש על ביטול כל הליכי ההוצל"פ שנפתח כנגד הנתבע על פי פסק הדין. כמו כן, בימ"ש חייב את התובע בהוצאות משפט.

לקריאת החלטה המלאה:

החלטה 2

 

מעוניינים לטפל בחובות? זקוקים לעורך דין מסחרי מקצועי ומנוסה? חייגו 077-2042380 עורך דין אבי סלמן משנת 2007!

לחצו לשיחה בווואטסאפ
1
פנו בוואטסאפ
Scan the code
שלום רב, הגעת למשרד עו"ד אבי סלמן. נשמח לשוחח בוואטסאפ.
דילוג לתוכן